Preotime

Am fost putin plecat in weekend pana la Arhiepiscopia Tomisului sa ma mai intalnesc cu un vechi prieten care este preot la o biserica din oras. Discutand una-alta am vrut sa-l intreb si cum mai merge procesul legat de acele acuzatii impotriva IPS Teodosie dar m-am abtinut fiindca nu s-a mai auzit nimic si este mai bine sa stiu ca nu i se poate intampla nimic caci este preot mare. Vazandu-ma evlavios mi-a propus sa ma plimbe cu Mercedesul, ca este achizitionat din banii din cutia milei pentru necesitatile bisericesti.

Spre pranz mi-a propus sa facem o plimbare pe plaja din Mamaia, insa i-am amintit ca multe fatuci dezbracate sad pe acele nisipuri si nu se cade pentru un bun crestin sa umble prin acele locuri desfranate impanzite la tot pasul de ghiavol. Imi spune cu uimire: „Clementinule, tu esti bun de preot”. La care eu: „Binecuvantata sa-ti fie intelepciunea parinte, dar nu pot. Am gaini de crescut la tara, oua de vandut, boicotat impotriva necredinciosilor in sat si pe internet”. El: „Dar iata, te popesti amu si maine vei scapa de platit impozite la stat. Noi asa facem si peste noi nu vine niciodata criza caci Dumnezeu e sus si ne apara de darile ce nu se cuvin Bisericii. De la Biserica Domnului nu poti pretinde bani. Si nici nu este greu, te duci matale la Teologie, vorbesti cu decanul sa-ti dea diploma mai repede si ii dai si tu acolo cat te tine inima. Dar nici prea putin, ca in fata Domnului nu trebuie sa aratam zgarcenie.”

M-a cam pus pe ganduri. Insa il intreb eu un mister ce ma macina de multa vreme: „Parinte, voi cum reusiti sa tineti post atata timp din an?”. Mi-a facut semn catre burta lui si a inceput sa rada. Chiar si acum incerc sa deslusesc misterul.

41 comentarii

  1. ia zii matalutza ce hram porti ? romano sau greco-catolic … a sectant nu mirosi …

    • Ai uitat cea mai importanta religie din Romania, adica religia celor multi, religia multimilor. Multi, multi, multi, multi…

  2. Din lume (religiosi sau nereligiosi).
    Calea cea larga, fara speranta, fara certitudine, fara viata, fara Dumnezeu.
    Speram pentru putin timp.

    Articolul nu aduce nimic nou. A fost vreodata altfel in orice religie? Toti avem in familie sau am auzit de asfel de cazuri.
    Asta este viata fara Dumnezeu: sa traiesti pentru pantece, distractii, faima.
    Suntem noi mai breji, judecam noi cu intelepciune? Am scos barna din ochiul nostru?

    LUCA 12
    20 Dar Dumnezeu i-a zis: „Nebunule! Chiar in noaptea aceasta ti se va cere inapoi sufletul; si lucrurile pe care le-ai pregatit ale cui vor fi?”
    21 Tot asa este si cu cel ce isi aduna comori pentru el, si nu se imbogateste fata de Dumnezeu.”

  3. E viata cu Dumnezeu, prin credinta in Isus Cristos.

    2 Corinteni 2

    14 Multumiri fie aduse lui Dumnezeu, care ne poarta totdeauna cu carul Lui de biruinta in Hristos si care raspandeste prin noi, in orice loc, mireasma cunostintei Lui.
    15 In adevar, noi suntem, inaintea lui Dumnezeu, o mireasma a lui Hristos printre cei ce sunt pe calea mantuirii si printre cei ce sunt pe calea pierzarii:
    16 pentru acestia, o mireasma de la moarte spre moarte; pentru aceia, o mireasma de la viata spre viata. Si cine este de ajuns pentru aceste lucruri?
    17 Caci noi nu stricam Cuvantul lui Dumnezeu, cum fac cei mai multi; ci vorbim cu inima curata, din partea lui Dumnezeu, inaintea lui Dumnezeu, in Hristos.

  4. Ma recunosc un pacatos fata de Dumnezeu si recunosc ca singura mea cale de scapare este ca Isus sa ia pacatele mele asupra Lui.
    Am pacatuit prin minciuna, prin rautate, prin invidie, prin ganduri murdare….
    Am nevoie de iertare si vin la piciorul crucii sa o primesc.
    *********************

    Dragul meu interlocutor, am niste intrebari esentiale pentru noi oamenii:

    Ai tu pace cu Dumnezeu? Cum vei sta in fata Lui la judecata?
    Ce solutie ai tu la problema mortii?

    **************
    Nu sunt un om religios.
    Cred ca Dumnezeu exista si ne-a adus in fiinta. Sunt recunoscator si vreau sa Il cunosc mai bine.

    • Nu, religia e doar un cuvant asa, pentru celelalte religii, crestinismul e exceptie.

  5. prin umilinta si abstinenta nu rezolvi nimic. daca poti face ceva util atunci e bine. sa-ti dai cu biciul peste fatza nu are nicio utilitate.. eu daca as fi zeu te-as lua la palme pentru lipsa de demnitate, milogeala si servilism. ca io zeul te-am facut barbat, nu muiere.

    nu exista viata de apoi. omul primitiv si superstitios nu se putea impaca cu ideea si atunci a aparut acest concept… care pe deasupra mai rezolva si problema meritului – cei buni si merituosi aveau sa se bucure, raii si dusmanii sa o pateasca.. ca un echilibru. (si cu zeii care sa dirijeze) insa viata nu e nici dreapta nici nedreapta, e asa cum e si lucrurile se intampla asa cum se intampla, fie ca ne convine sau nu.

  6. Inteleg punctul tau de vedere, dar nu e vorba de autoflagelare, pomeni, lumanari, canoane, acatiste, fapte bune…..

    Sunt vinovat de pacate, le regret si imi cer iertare. Dumnezeul meu ma tine in brate si ma inconjoara cu iubire.

    Faptul ca eu ii multumesc si ii sunt recunoscator pentru sangele pe care L-a varsat Fiul Lui pentru ca eu sa fiu iertat nu ma face mai putin barbat, ci este cel mai firesc lucru pe care un om poate sa il faca.

    Faptul ca ii sunt credincios sotiei mele, ca aduc banii acasa, ca prefer sa ma joc cu copilul meu decat sa merg in crasme, ca spal vase si dau cu aspiratorul, ca stau in genunchi plin si ii multumesc Lui Dumnezeu, ca plang uneori de bucurie ca am inteles si am primit Evanghelia, nu ma face mai putin barbat.

    Inca putina vreme, ce inseamna cativa ani in comparatie cu vesnicia?

    • tu intelegi ca nu ai nicio vesnicie? ca iti irosesti viata cu prostii? visezi la cai verzi pe pereti sperand ca daca te umilesti o sa primesti vreo recompensa.. fara zei nu poti fi bun si demn?
      cum sa fii mai putin barbat daca stai in genunchi si te rogi?

  7. Modelul meu de viata este Isus acum. Am alta viata si alte inclinatii. Aceste lucruri s-au petrecut pur si simplu in viata mea.

    Nu inseamna ca sunt un mototol, ok? : ) Am cca 100 de kg si pot face 30 de tractiuni.
    Sunt in putere, in forma, in bani, sunt un om realizat din punctul de vedere al lumii.

    Dar imi unesc glasul impreuna cu cel al lui Pavel si pot zice din toata inima mea:

    „Filipeni 3:8
    Ba inca si acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, fata de pretul nespus de mare al cunoasterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am pierdut toate si le socotesc ca un gunoi, ca sa castig pe Hristos.”

    Orice mi-ar da aceasta lume va trece, nu pot lua cu mine dupa moarte banii, placerile, puterea.

    Insa ceea ce imi da Isus ramane pentru vesnicie, si acest lucru incerc sa ti-l fac cunoscut, cu toata sinceritatea, fara vreun gand ascuns.

    Ca Fiul Lui Dumnezeu a murit de bunavoie in niste chinuri ingrozitoare, pentru ca tu, crezand in EL, sa ai pacatele iertate si viata vesnica. In clipa in care ai zis: „Isuse, cred in tine.”, vei fi alta persoana.

    Eu nu mi-am dat sema atunci, dar prietenii mei au sezizat imediat acest lucru, si au inceput ba sa rada, ba sa imi spuna „pastorul”, ba au fost tristi si chiar le-a parut rau sincer pentru mine. Acest lucru nu a afectat prietenia, insa se vede incompatibilitatea. Viata ne-a despartit, eu incerc sa ma rog cat pot pentru ei si sa le aduc aminte ca avem o singura incercare la jocul vietii, si cine nu isi pune viata in mainile lui Isus pierde totul.

    • oh sure de parca femeile sau „femeile” ar fi numai supleturi de 50 kile 🙂 sa cazi la picioarele unui barbatel imaginar nu prea e dovada de mult testosteron.
      si las ca chinurile lui sunt nimic pe langa torturile suferite de altii… unii chiar la mainile crestinilor.. aceeasi crestini care au stabilit care evanghelii sunt bune de pus in biblie si care nu (in functie de ce se potrivea si le convinea).
      si mai pui botul ca traiesti vesnic. nu traiesti niciun vesnic. iti irosesti viata cu mituri.

  8. Orice genunchi se va apleca inaintea Lui. Vei avea parte de o mare si neplacuta surpriza daca nu vii la Cel care ti-a dat viata, si care iti stie fiecare gand, dorinta, framantare.

    13. Şi, în mijlocul celor şapte sfeşnice, pe Cineva care semăna cu Fiul omului, îmbrăcat cu o haină lungă până la picioare şi încins la piept cu un brâu de aur.
    14. Capul şi părul Lui erau albe ca lâna albă, ca zăpada; ochii Lui erau ca para focului;
    15. picioarele Lui erau ca arama aprinsă şi arsă într-un cuptor; şi glasul Lui era ca vuietul unor ape mari.
    16. În mâna dreaptă ţinea şapte stele. Din gura Lui ieşea o sabie ascuţită cu două tăişuri, şi faţa Lui era ca soarele când străluceşte în toată puterea lui.
    17. Când L-am văzut, am căzut la picioarele Lui ca mort. El Şi-a pus mâna dreaptă peste mine şi a zis: „Nu te teme! Eu sunt Cel Dintâi şi Cel de pe Urmă,
    18. Cel Viu. Am fost mort, şi iată că sunt viu în vecii vecilor. Eu ţin cheile morţii şi ale Locuinţei morţilor.

    Chinurile Lui au fost ingrozitoare pentru ca a luat asupra Lui toate pacatele tale, si a fost despartit de Dumnezeu fara nici o vina.

    Isaia 53:5
    Dar El era strapuns pentru pacatele noastre, zdrobit pentru faradelegile noastre. Pedeapsa care ne da pacea a cazut peste El, si prin ranile Lui suntem tamaduiti.

    • degeaba imi bagi in fata biblia care e o carte de mitologie. eu am zis „daca as fi dumnezeu”. deci am exclus zeul primitiv din biblie ahtiat dupa sclavi.

  9. Tu iei de buna ce zic unii despre Biblie, ai luat o decizie bazata pe prejudecatile tale si ale altora.
    Eu am combatut Biblia la fel de vehement ca si tine, si regasesc la tine expresiile pe care le foloseam si eu alta data.

    Adevarul te elibereaza, nu te incatuseaza. Esti facut de Dumnezeu, cauta-L.

    Dumnezeu nu are nevoie de Biblie ca sa existe, El este.
    Daca vrei sa il gasesti roaga-L sa ti se descopere.

    • ca de obicei, divaghezi de la ce am spus. tipic religios.
      eu iau de buna realitatea! mitologie, aia e. o carte cu zei si vraji, o carte mitologica. cu povesti furate.
      si adevarul e cum zici tu, nu? unde sa-l caut? in imaginatia credulilor?

      vino cu dovezi, altfel las-o balta te rog mult.

  10. ta-daaaa

  11. Pentru ca profetiile s-au indeplinit, pentru ca are puterea de a schimba vieti.

    Tu te miri de mine, eu ma mir de tine. 🙂

    Tu imi spui ca o explozie a creat tot ce se vede. Si materia Big-Bang-ului cine a creat-o?

    Eu spun ca numai viata si inteligenta creeaza viata atat de complexa si frumoasa.

    Tu nu il vezi nicaieri pe Dumnezeu.
    Eu ii multumesc Lui Dumnezeu si pentru umbra unui copac care ma apara de soare cand am nevoie.

    Cred am mai discutat, nici o dovada nu iti ajunge, pentru ca nu ai nevoie si nu vrei de dovezi.
    Vrei sa fii sigur ca Dumnezeu nu exista si ca nu vei sta in fata Lui la judecata.

    Nu are sens sa ma chinui sa iti servesc dovezi, ca tu sa reproduci ce spun ateii internationali, ba sa mai fii si fudul. 🙂

    Ceea ce incerc eu sa fac este sa il rog pe Dumnezeu sa trezeasca in tine constiinta care sa iti spuna ca ai pacate ( minciuni, curvii, invidie, aroganta, vorbe urate), pentru ca tu stii ca atunci cand pacatuiesti faci ceva rau.

    Poate gandul judecatii te innebuneste si nu vrei sa te apropii de acest teren, tu stii asta.

    Si ca sa fiu sigur ca ceea ce iti spun este corect, ma folosesc de manualul inventatorului, si anume Biblia, pe care nu ai binevoit sa o deschizi, sa vezi cine este Isus. 😦

    • ce profetii? ce putere?

      tu te miri de rational, eu ma mir de irational. tu iti dai cu parerea, eu ma iau dupa chestiuni reale. poate mai gresesc, dar incerc sa nu. pe cand tu respingi dovezile in favoarea credintei.

      studiaza despre teoriile stiintifice respective (si despre cum ajunge o teorie la stadiul de teorie) si mai vorbim. asa cum nici eu nu vorbeam despre biblie daca nu stiam, asa nici tu nu vorbi despre teorii stiintifice daca nu stii cum sta treaba. stiu, e mai greu cu stiinta decat cu basmele, dar curaj!

      pe dumnezeu nu-l vad fiindca nu e. cine zice ca-l vede are probleme.
      „dovezile” tale ti le-am contrazis pe toate, argumentat. tu nu si nu, le-ai repetat ca si cand as fi scris cu font invizibil. cand ti-am argumentat ceva, tu ai repetat ce ai scris initial. pur si simplu, prosteste. si nici acum nu ma astept sa intelegi asta. ai ramas blocat pe dunga ta, nu stiu cum sa zic.

      vorbesti de complexitate dar faci clasificari ca „pacat” si „nepacat” ca si cand ar exista numai alb si negru. ai impresia ca daca nu-s de-acord cu biblia automat n-am deschis-o. multi necredinciosi au deschis-o, au citit-o, ba chiar asta i-a facut sa-si dea seama ce mare gluma e crestinismul.

  12. Isus te roaga sa vii la el cu pacatele tale, insa nu o face prea rugator ca sa iti cerseasca iubirea, cum poate gresit se intelege uneori. Tu esti cel care are nevoie de iertate, tu ai pacatuit impotriva Lui Dumnezeu.
    Cand se va deschide la judecata cartea vietii, iar numele tau nu va fi scris in ea, va fi ingrozitor. Si nu vrem asta, ok?

    Nu sunt incuiat, ci doar centrat pe Cuvintele Bibliei,care eu o cred cu toata inima ca este Cuvantul Lui Dumnezeu. Daca este intr-adevar asa, inseamna ca este o arma eficienta pentru a iti descoperi inima pacatoasa si a dejuca planurile lui Satan de a-ti pierde sufletul pretios.

    Apocalipsa 21:27
    Nimic intinat nu va intra in ea, nimeni care traieste in spurcaciune si in minciuna; ci numai cei scrisi in Cartea Vietii Mielului.

    Spala-ti pacatele in Sangele Lui Isus. Crede in El si vei fi fericit, setea iti va fi potolita cu Apa Vie.

    • Daniel, haidem sa slujim altor dumnezei, pe care tu si parintii tai nu i-ati stiut. [acum ma bag intr-o blindata si incui pe dinauntru] 😀

  13. Apropo de blindaje, eu il folosesc pe acesta:
    1Tesaloniceni5:8 „Dar noi, care suntem fii ai zilei, să fim treji, să ne îmbrăcăm cu platoşa credinţei şi a dragostei şi să avem drept coif nădejdea mântuirii.”

    Un ateu crede ca universul si viata au aparut in urma unor accidente intamplatoare. Apoi spune ca aceasta e un fapt demonstrat, la fel ca legea gravitatiei. Uau. Daca nu mai pun mana din cand in cand pe chitara si nu o acordez, aceasta va canta fals. Daca nu fac presiunea in roti la masina periodic, o sa ma trezesc cu ele desumflate. Este nevoie in permanenta de o interventie inteligenta pentru a pastra ordinea. Lasa lucrurile la intamplare, si se va instala haosul.

    Dawkins are un citat, incerc sa il reproduc, este foarte reprezentativ: „Chiar daca nu am fi dovezi care sa sprijine evolutia, tot ar trebui sa o sustinem cu orice pret , alternativa fiind exclusa”. Alternativa este Dumnezeu, care printr-un act de creatie a pus in fiinta tot ce exista.

    Chiar fara sa fi fost crestin, nu as putea crede ca materia care se ciocneste in urma unei explozii ar putea forma vreodata o celula, o inima, o aripa, un creier, un copac, fie si in miliarde de miliarde de ani.

    De ce sa ignor comoara intelepciunii Lui Dumnezeu, Biblia? Tehnica strutului nu imi face bine, pentru ca viata trece, si voi sta in fata Dumnezeului Celui Viu.

    • Un ateu crede ca universul si viata au aparut in urma unor accidente intamplatoare.

      minti. asta interpretati voi ca nu intelegeti decat ce e la nivelul vostru intelectual scazutl: dumnezeu a creat din nimic, prin magie. „uau”.
      ce atata fizica, chimie, biologie, astea sunt minciuni, sunt blasfemii, conspiratii universale reptiliene ca sa ne sminteasca de la credinta in zana noastra fermecata.

      Este nevoie in permanenta de o interventie inteligenta pentru a pastra ordinea. Lasa lucrurile la intamplare, si se va instala haosul.

      ti se pare ca lumea e in cine stie ce mareata ordine? de fapt ce nu e ordine la voi?

      Apoi spune ca aceasta e un fapt demonstrat, la fel ca legea gravitatiei. Uau.

      apelul la ignoranta, super-indragit de religiosii irationali. „ni se pare absurd -> deci nu exista”.

      (si da, e demonstrat, de vreun secol si ceva incoace, aproape in fiecare zi, dar nici nu te intereseaza despre ce e vorba)

      Alternativa este Dumnezeu, care printr-un act de creatie a pus in fiinta tot ce exista.

      falsa dihotomie + apel la imaginatie.

      Chiar fara sa fi fost crestin, nu as putea crede ca materia care se ciocneste in urma unei explozii ar putea forma vreodata o celula, o inima, o aripa, un creier, un copac, fie si in miliarde de miliarde de ani.

      apelul la ignoranta, super-indragit de religiosii irationali. „ni se pare absurd -> deci nu exista”.

      atata poti?

      Tehnica strutului nu imi face bine

      si totusi o folosesti la orice e contrar credintelor tale.

      De ce sa ignor comoara intelepciunii Lui Dumnezeu, Biblia?

      de ce sa ignori capra cu 3 iezi?

      Dawkins are un citat, incerc sa il reproduc, este foarte reprezentativ: “Chiar daca nu am fi dovezi care sa sprijine evolutia, tot ar trebui sa o sustinem cu orice pret , alternativa fiind exclusa”.

      chiar sunt curios unde (daca) a zis.

  14. Salut,

    O da, lucrurile sunt intr-o mareata ordine, desi cadearea omului in pacat a adus moartea si degradarea.

    What separates me from most so-called atheists is a feeling of utter humility
    toward the unattainable secrets of the harmony of the cosmos
    – Albert Einstein

    Citeam ieri psalmul 19:
    1 Cerurile spun slava lui Dumnezeu, si intinderea lor vesteste lucrarea mainilor Lui.
    2 O zi istoriseste alteia acest lucru, o noapte da de stire alteia despre el.
    3 Si aceasta fara vorbe, fara cuvinte al caror sunet sa fie auzit:
    4 dar rasunetul lor strabate tot pamantul, si glasul lor merge pana la marginile lumii…

    Dl Dawkins nu vine cu dovezi,( acum serios, cine a fost de fata la Big Bang sau evolutie?):

    „The fact that life evolved out of nearly nothing, some 10 billion years after the universe evolved out of literally nothing, is a fact so staggering that I would be mad to attempt words to do it justice. ”

    O sa caut si citatul acela, ieri am dat peste el.

    Dawkins este un predicator care atrage multe suflete la aceasta religie. Poate nu este un om rau intentionat, insa iti raneste inima indepartand-o de Cel care ti-a dat viata si vrea ca aceasta viata sa aiba sens.

    Mai jos ai un interviu cu Dawkins, remarca incertitudinea, presupunerile, neputinta nestiintei lui si important, ultimele cuvinte. Da-l jos pe Dawkns de pe altarul mintii si inimii tale. Fii liber, in numele Domnului Isus Cristos, Fiul Lui Dumnezeu.

    „Ben Stein: Then who did create the heavens and the earth?

    Richard Dawkins: Why do you use the word „who?”
    You see, you immediately beg the question by using the word „who.”

    Ben Stein: Then how did it get created?

    Richard Dawkins: Well, um…By a very slow process.

    Ben Stein: Well, how did it start?

    Richard Dawkins: Nobody knows how it got started.
    We know the kind of event that it must’ve been.
    We know the sort of event that must’ve happened for the origin of life.

    Ben Stein: what was that?

    Richard Dawkins: It was the origin of the first self-replicating molecule.

    Ben Stein: Right, and how did that happen?

    Richard Dawkins: I’ve told you, we don’t know.

    Ben Stein: So you have no idea how it started?

    Richard Dawkins: No, no. Nor has anybody.

    Ben Stein: Nor has anyone else.
    What do you think is the possibility That intelligent design
    Might turn out to be The answer to some issues in genetics Or in evolution?

    Richard Dawkins: It could come about in the following way.
    It could be that at some earlier time,
    Somewhere in the universe,
    A civilization evolved
    By probably some kind of Darwinian means
    To a very, very high level of technology
    And designed a form of life
    That they seeded onto, perhaps, this planet.

    Now, that is a possibility and an intriguing possibility,
    And I suppose it’s possible that you might find evidence for that.

    If you look at the detail–
    Details of biochemistry, molecular biology,

    You might find a signature of some sort of designer.”

    • O da, lucrurile sunt intr-o mareata ordine, desi cadearea omului in pacat a adus moartea si degradarea.

      ordinea e in mintea ta.
      ÓRDINE, ordini, s. f. 1. Dispoziție, succesiune regulată cu caracter spațial, temporal, logic, moral, estetic; organizare, înșiruire, rând, rânduire, orânduială.

      e nevoie sa dau exemple care sa infirme aceasta definitie?

      acum serios, cine a fost de fata la Big Bang sau evolutie?

      cel mai penibil si ignorant „argument” pe care il poate da cineva impotriva stiintei. stiinta a mai avansat de la epoca de piatra incoace.
      ca sa nu mai zic ca:
      – se pot observa exemple de evolutie in laborator daca incerci
      – s-a evolutie cu ochiul liber in natura de la microorganisme, insecte pana la pasari
      – adn-ul ne arata clar cat si cum suntem inruditi cu alte animale; cu virusii e foarte important, medicina intreaga se bazeaza pe observatiile lor, pe contracararea adaptarii lor
      – cand privesti in universul indepartat privesti in trecut. triangulatia, spectroscopia sunt tehnici prin care ne putem da seama de distantele, miscarea (incl viteza), compozitia obiectelor ceresti, varsta
      – cand privesti straturile geologice, cand folosesti argon-argon, potasiu-argon; datare radiometrica, termoluminiscenta, si alte metode „privesti” in trecut. si vezi ca totul se potriveste, cu adn-ul, cu formarea pamantului, cu miscarea continentelor, cu restul…
      – diferite domenii se bazeaza pe algoritmi evolutivi care functioneaza brici
      – si multe altele.

      cat de prost sau de ignorant sa fii sa le negi pur si simplu fara sa ai vreun habar de ele, nu mai spun de demonstrat ca e prea greu pentru voi sa puneti mana sa faceti ceva daca simtiti ca o conspiratie universala a napadit pamantul si mintile tuturor cercetatorilor si oamenilor rationali.

      Dawkins a fost mult prea modest (la faza cu „nu avem idee” nu e asa), modestie ce crestinozaurii nu stiu ce-i aia. ei spun ‘god did it’ si pretind ca stiu totul dar stiu un mare kkt. e usor sa zici cuvantul ‘god did it / Ra did it / Thor did it / FSM did it’ si sa te agati de el dar trebuie sa mai si dovedesti halucinatia din cap, si cum crestinii cu mintea putina nu stiu ce e aia o dovada, o sa ramana cu cat ii duce mintea si logica.

      ai citit macar Gena Egoista sau Ceasornicarul Orb?

      si intelege ca Dawkins nu e zeu. noi nu avem zei. e greu de priceput pentru un religios? poa’ sa zica si Dawkins si Feynman si Einstein si oricine orice, daca pozitia nu e sustinuta. la religiosi e greu de inteles, ei au nevoie sa aiba incredere maxima in cineva, efortul intelectual e astfel mult mai mic si de-aia religia se prinde mai mult de oamenii prosti decat de cei destepti.

      • acum serios, cine a fost de fata la Big Bang sau evolutie?

        Cine pune ideea in felul asta nu merita nici cea mai mica atentie. El merita sa traiasca in grota, in jungla, cu zeii lui, si sa lase secolul 21 cui il merita.

  15. Doamne N,atat de mult imi place site-ul tau incat nu ma pot dezlipi de el….nu trec mai mult de 2 zile in care sa nu te regasesc cu placere.Ador umorul tau sibtil si ironia ta unica…you make my day-every day!!!Iti multumesc ca existi!
    Stau si ma intreb,va intreb-oare chiar atat de indobitociti sunt unii oameni incat sa nu deosebeasca ironia malitioasa ce predomina aici??Deci sunt in coma de ras,mai ales cand gasesc p-acii cate unul care te si intreaba:vorbesti serios asa-i?
    Felicitari ,mii de felicitari pt munca ta si pt ca nu ne lasi in bezna ignorantei!!!

  16. Sunteti ca niste copilasi mari care fac baie in caditza, isi fac in ea nevoile si pleoscaie cu manutzele si stropesc in jur.

    Dawkins:
    „If you look at the detail– Details of biochemistry, molecular biology,
    You might find a signature of some sort of designer”

    De aceea noi earthlings-ii avem atatea elemente in comun, pentru ca avem acelasi Creator.

    Chiar merita sa ajungi in pragul mortii si sa scrasnesti: „Ai invins galileene.” ?

  17. Un fluture a devenit tot fluture, un vultur a devenit tot vultur, o zebra si un magarus au un pui. O sa stai in fata Lui Dumnezeu si o sa ii spui ca din aceste motive tu nu crezi ca El exista?

    Cand am facut afirmatiile cu cadita nu am cautat sa ofensez prea tare, mi-am manifestat putin tristetea. Tu esti convins ca eu sunt slab de inger si stau prost cu intelectul, iar eu stiu din Cuvantul Lui Dumnezeu ca noi oamenii suntem morti in pacatele si in greselile noastre si nu Il cautam pe Dumnezeu pentru ca faptele noastre sunt rele.

    Inima ta bate bate fara incetare si pompeaza mii de litri de sange fara ca tu sa iti dai seama de asta, respiratia ta este un act inconstient care te tine in viata, creierul tau executa sute de mii de operatii complicate pe secunda numai ca sa iti duci mancarea la gura, si asta fara nici un efort. Nu pot decat sa zic ca Dumnezeu este minunat.

    Imi reprosez faptul ca ma rog prea putin pentru tine si ca nu studiez destul Biblia. Daca Domnul va voi, vei auzi ce a auzit si Saul din Tars: „Eu sunt Isus pe care-L prigonesti”.

    „Iata, Eu vin curand; si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui.
    Eu sunt Alfa si Omega, Cel Dintai si Cel de pe Urma, Inceputul si Sfarsitul.”
    Ferice de cei ce isi spala hainele, ca sa aiba drept la pomul vietii si sa intre pe porti in cetate!
    Afara sunt cainii, vrajitorii, curvarii, ucigasii, inchinatorii la idoli si oricine iubeste minciuna si traieste in minciuna!

    • sunt exemple de evolutie observata cu ochiul liber. cum adica e tot fluture? in sute de milioane de ani poate n-o sa mai fie fluture. si pestii erau tot pesti pana au inceput sa iasa pe uscat si s-au numit amfibieni. astea sunt denumiri conventionale date de om.

      te miri ca se ia lumea de intelectul tau dar ce vrei sa zica atunci cand aplici la greu niste rationamente super-ilogice. apelul la ignoranta, ipse dixituri ad nauseam, cherry picking, eufemisme, straw man, argumentum ad ridiculum, false positives si false negatives aplicate aiurea, non sequitur, red herrings, apel la complexitate, apel la consecinte, burden of proof, falsa dilema, apel la multime, apel la autoritate, no true scootsman, wishful thinking, afirmatii false/denaturate si probabil si altele.

      pricepe ca nu ai cum sa demonstrezi logic exista zeului si asta ar trebui sa dea de gandit la un om rational fiindca zeii sunt in aceeasi oala cu alte aratari supranaturale inventate de mintea umana.

  18. Nu prea am inteles englezismele acelea. Serios, sunt putin „obsolete” in ceea ce priveste acesti termeni.
    Unele lucruri nu e nevoie sa fie complicate.

    Universul a aparut din nimic? Interesanta teoria lui Dawkins ca e posibil ca noi sa fim creati de o civilizatie extraterestra, datorita fiind amprenta unui Creator in Adn-ul nostru.

    Darwin a observat ca lumea este compusa din vietati mai simple si vietati mai complexe si a emis o teorie a evolutiei. Darwin nu a avut un microscop performant, altfel ar fi observat ca si acele vietati mai simple de fapt sunt niste micro universuri de o complexitate extraordinara, nimic nefiind la intamplare. Crezi ca e o intamplare ca vegetatia(inclusiv planctonul oceanic) ia CO2 si ofera oxigen, iar animalele consuma oxigen si elimina dioxid de carbon, intr-o uimitoare simbioza?

    Problema ta nu este lipsa dovezilor in favoarea existentei Lui Dumnezeu, ci faptul ca nu vrei sa Il cunosti, pentru ca faptele tale sunt rele.

    O, dragul meu, Dumnezeu este un parinte minunat, bratele Lui sunt deschise pentru tine.

    Pune-L la incercare pe Dumnezeu. Cheama-L in viata ta, nu cu aroganta, ci cu sinceritate.

    „Totuşi El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu şi smerit.
    Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi.”

    Doamne iti multumesc pentru dragostea si grija ta si te rog ca acest suflet scump sa te cunoasca si sa isi gaseasca fericirea si odihna alaturi de Tine. Doamne Isuse iti multumesc ca ai murit pentru pacatele mele si ca prin credinta in tine sunt iertat si sunt curat in fata Lui Dumnezeu. Te rog pentru Anonim si pentru Lol, si pentru Dl Nastafavrie, in numele Domnului Isus Cristos, Amin.

    • Nu prea am inteles englezismele acelea. Serios, sunt putin “obsolete” in ceea ce priveste acesti termeni.

      daca te interesai de ele poate nu mai veneai cu altele.
      http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

      Unele lucruri nu e nevoie sa fie complicate.

      da, voua va place simplu, asa, ca pentru voi.

      Universul a aparut din nimic?

      conform bibliei da, zeul a creat lumea din nimic, exact cu cuvintele astea scrie.
      „din nimic”-ul de care acuzati voi stiinta e un straw man. adica bagati in gura cuiva ceea ce n-a zis.

      Interesanta teoria lui Dawkins ca e posibil ca noi sa fim creati de o civilizatie extraterestra, datorita fiind amprenta unui Creator in Adn-ul nostru.

      e o posibilitate infima. si nu e nici o amprenta.

      Darwin a observat ca lumea este compusa din vietati mai simple si vietati mai complexe si a emis o teorie a evolutiei.

      ce vorbesti? a durat mult pana sa ajunga de la observatii la teorie. se vede ca habar n-ai.

      Darwin nu a avut un microscop performant, altfel ar fi observat ca si acele vietati mai simple de fapt sunt niste micro universuri de o complexitate extraordinara, nimic nefiind la intamplare. Crezi ca e o intamplare ca vegetatia(inclusiv planctonul oceanic) ia CO2 si ofera oxigen, iar animalele consuma oxigen si elimina dioxid de carbon, intr-o uimitoare simbioza?

      esti batut in cap? tu nu intelegi romaneste ca argumentul complexitatii e nul? e in lista aia de erori de argumentare logica. argument din ignoranta se cheama – ignori realitatea pentru ca ti se pare tie absurd.

      Problema ta nu este lipsa dovezilor in favoarea existentei Lui Dumnezeu, ci faptul ca nu vrei sa Il cunosti, pentru ca faptele tale sunt rele.

      s-o crezi tu ca nu e lipsa dovezilor. religiosii nu au decat sa aduca dovezile, dar nu le au.

      Doamne iti multumesc pentru dragostea si grija ta si te rog ca acest suflet scump sa te cunoasca si sa isi gaseasca fericirea si odihna alaturi de Tine. Doamne Isuse iti multumesc ca ai murit pentru pacatele mele si ca prin credinta in tine sunt iertat si sunt curat in fata Lui Dumnezeu

      ai ajuns la orgasm? 🙂

  19. Salut,
    Ai auzit de expresia de „morminte varuite”?
    Isus o foloseste pentru mai marii religiosi din toate vremurile.

    Si tu esti un mormant varuit, cu o filozofie dubioasa, cu expresii complicate aparent intelectuale.
    Religia ta trebuie sa te faca sa crezi ca materia a aparut din nimic, ca materia moarta a creat viata.

    Esti o prada foarte usoara.

    • or fi complicate pentru prosti si religiosi.
      o dai iar in chestii ilogice. nu stii sa raspunzi la obiect.

      ba indoctrinatule si ipocritule, nu scrie in BIBLIA TA ca dumnezeu a facut lumea din nimic? ai? Solomon 11:17, Evrei 11:3 iti spun ceva?

      cine spune ca materia a aparut ba din nimic, eu sau tu? asta cu creatul din nimic e minciuna, prostie si ipocrizie religioasa de cea mai joasa clasa.

  20. Mai cunosc eu pe cineva, tot asa, trecut la sectanti adventisti dupa o varsta si spalacit pe creier. Zici ca e drogat de religie (in rest om normal asa), ii fac praf toate aberatiile si are impresia ca tot eu nu pricep. Exact aceleasi simptome: nu raspunde la subiect, schimba vorba, cand ii aduc argumente se uita la mine ciudat si bulversat ca nu cred ce vrea el, se ajunge la nivelul in care nu mai proceseaza decat in directia lui. Apare acel blocaj mental, cum spunea si Mircea Badea, cand vine vorba de credintele lui batute in cuie.
    Altceva nu accepta. Poti tu sa ii oferi si 1000 de argumente, sa-i desenezi, sa vii cu dovezi, blocajul lui mental il face sa evite incomoditatile sau sa nege pur si simplu.

    Cu astfel de oameni nu poti rationa. Si imi pare rau de el, ca era un tip ok. Un om citit, dar citeste toate prostiile, discernamantul redus nu-l ajuta sa filtreze gunoiul.

    Sunt curios daca Daniel chiar s-a uitat peste lista aia de tipuri de argumente ilogice si a incercat sa priceapa ceva sau s-a regasit de prea multe ori in ea si a zis datorita blocajului mental ca sunt stupiditati.

  21. Salut,

    Nu am ce sa-i fac, daca Biblia este adevarata, eu trebuie sa imi fac treaba sa va anunt ca sunteti pasibili de condamnarea eterna. Treaba mea este sa va vestesc Evanghelia, daca pamantul este bun, cu voia lui Dumnezeu, va creste samanta aruncata.

    Traim in alte lumi cu alte prioritati, mergem in alte directii, ne intersectam temporar, slujim altor stapani. Imi dau seama ca este greu sa ne armonizam. Timpul este scurt, avem o singura incercare la „jocul” vietii, nu exista cheat-uri.

    In gura presei este singura emisiune la care ma uit cu placere cand am timp. Omeneste vorbind, nu suntem atat de diferiti.

    Voi va mirati de mine, eu la randul meu ma mir de voi, pentru ca pot sa vad Mana Lui Dumnezeu peste tot, voi nu vreti sa Ii vedeti lucrarea cu nici un chip.

    Va spun ca aveti un Salvator in persoana Lui Isus Cristos, Fiul Lui Dumnezeu. De ce sa pieriti pe calea voastra? Ii poti spune Lui Dumnezeu direct nevoile si probleme tale. Se poate ca Cel care a facut urechea sa nu te auda?

    Cu cele mai bune ganduri,
    Daniel

    PS:
    Lol poate ne intalnim odata amical. ( Uite o tema pentru prietenul tau adventist: Isus nu a tinut Sabatul. Si aveti un punct de vedere comun: adventisti nu cred ca exista iadul.)

    Draga anonimule, tu pari a fi un suflet mic si meschin, altfel nu ai profera atatea insulte la adapostul „anonimatului” – cum faceam si eu odinioara 😦 la adresa Bibliei. Nu e bine.

    • noi ne miram de aberatii si ignoranta, tu te miri ca nu credem in prietenii tai imaginari. nu e acelasi lucru.

      daca te deranjeaza adevarul nu e problema mea. am incercat cu argumente, cu fir logic – n-a mers, nu ti-a placut.

    • „Treaba mea este sa va vestesc Evanghelia” haha trimisul lui dumnezeu pe pamant, haha
      Slujim fara voie aceluiasi (un fel de) stapan- statul…dar religiosii nu se multumesc cu unul si mai inventeaza si altii, placandu-le sa fie condusi… robii lui dumnezeu. 🙂

  22. Dragii mei, asta este.
    Va doresc numai bine, poate o sa ne mai auzim.
    Va multumesc ca nu m-ati agresat verbal prea tare.

    *******
    Iata, Eu vin curand; si rasplata Mea este cu Mine, ca sa dau fiecaruia dupa fapta lui.
    Eu sunt Alfa si Omega, Cel Dintai si Cel de pe Urma, Inceputul si Sfarsitul.”
    Ferice de cei ce isi spala hainele, ca sa aiba drept la pomul vietii si sa intre pe porti in cetate!
    Afara sunt cainii, vrajitorii, curvarii, ucigasii, inchinatorii la idoli si oricine iubeste minciuna si traieste in minciuna!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

